Sunday, June 1, 2008

JIWA JIWA DUNIA....

Ah...aku mula nak menaip...ketika otak aku berfungsi memikirkan kehidupan dan masa depan...tiada apa yang ku nampak...posisi ku samar...ah...prestasi aku tidak sampai ke pucak...tidak kemuncak...apa lagi yang aku ingin lihat di dunia?...air mata?...bergenang sudah dari kecil sampai dewasa..."dah besar pun"....suara-suara sumbang itu ku dengar...YE!!YE!!..aku dah besar...tapi cukup besar ke aku?....kalau cukup besar d mana impian aku?...di mana cita-cita aku....Ala...setakat omong-omong kosong....baik aku duk tepi jalan jadi orang hilang ingatan...tiada dosa...sentiasa ceria...benak ku...
ah....aku mungkin dah gila....yeah gila melihat kehidupan di dalam hutan concrete...yang membeza kan manusia dengan darjat dan harta...apa bende ini semua...yeah...aku tak berduit...mungkin aku bcakap begini...tapi kalau aku berduit...mesti aku sperti mereka...berjalan angkuh...manusia mana yang sempurna?....ada kau nampak?...takde...kerna manusia bukan malaikat...andai aku bisa bersuara bebas...hurm...memang boleh bersuara bebas...tapi kalau tiada perbuatan dan kesungguhan kemana kah aku?...yeah...sini ah...duduk berbicara BODOH...mengomol cerita-cerita yang tak bisa di dengar...ah lantak...ini dunia aku...ini jiwa dunia ku....

No comments: