Sunday, June 1, 2008

IMAGINASI PERMAINAN MINDA

urgh...bangun je tido kul 12.30 aku menghadap pc...nak update blog...terbujur mahluk di depan pc ku..."ah.....potong"....benak ku berontak....tapi jap...biar aku lihat apa di buatkan mahluk nih....umph...lagu-lagu lama kedengaran...memeriah kan ruang-ruang telinga...tetiba imaginasi bermain...ah...skali lagi kata ku...teringat zaman kedaifan...ah mula la mata nih...nak plak tangisi benda yang dah lepas...tapi benda tu mesti buat aku jauh...jauh jatuh...nak bangun mungkin tak bisa...tersepuk aku dengar leretan-leretan gila lagu melayu...ah silap...bukan gila...tapi aku yang gila...yeah...aku dah lama giler...mengikuti perjalan dunia...ah...ku tempis segala imaginasi....ku geleng kepala...puff....hilang...lihat mataku ke mahluk itu...sinar...kilat...aku tau...ada sesuatu....

aku tau ada sesuatu....aku lihat...sebak mungkin...iya...di sebalik sinar-sinar senyuman yang di lemparkan palsu...siapa yang ingin melihat dia teriak...siapa yang ingin dilihat ketika teriak...aku paham dia...aku tau...dalam hati semua tiada indah...walau di warna dengan pelangi...dalam tetap terdiam...sedih...prosa yang tidak dapat di terangkan...senario yang tak bisa di pahami...andai bisa manusia menolong manusia...tak mungkin ada yang bersedih...namun kalau ada yang tolong pun tak mungkin akan dapat tolong jiwa...jiwa satu medium yang tak bisa di masuki oleh sesiapa...melainkan diri sendiri...ah...dunia....ku tak mungkin dapat berdiri tegak...lemah aku ditusuk....

1 comment:

ohTulipso! said...

memang rasa dunia kadang kejam.but we've have to live in it.