Wednesday, June 25, 2008

CINTA

Izinkan aku pergi...walau taut dihati masih ada....
ku rasakan ini bukan tempat yang dapat menerima...
aku yang daif...tidak mendalami kitab-kitab cinta...
tak pulang ku ke tempat asal ku kerana angkuh...
tapi di dalam gelap aku merintihkan air mata...
titis-titis membasahi pipi menyerap ke bumi...
melihatkan cerita-cerita semalam dengan senyuman...
penuhi hari-hari ini dengan hikayat duka...
walau telah di warnai penuh pelangi...
aku tetap terasa sendiri sepi tanpa bidadari...

Suluhlah perjalanan kegelapan ini...
tolong...ada siapa yang menyinar terang...
aku ini tenang...di bawa ombak-ombak pantai...
biar hilang segala ingatan...biar aku kembali suci...
biar aku sujud di kaki mu mak...
biar aku peluk erat tubuh mu abah...
biar aku menghadap mu ke jalan mu ya allah...
biar aku mula menyintai kamu SEMUA...
amin...