Monday, June 2, 2008

BEBAS....

Dah mlm...mata tak ngantuk...tak tau nak tulis apa...tetiba aku tpikir pasal BEBAS...waktu nih...kalau hari khamis...pasti ramai mahluk kat luar sana...menghabis kan sisa hari...ah BEBAS mereka...ye...tapi pelik...ada segelintir mentaliti-mentaliti bodoh menyulitkan keadaan...dah...mula hati aku bpikir...kenapa setiap kali orang ke club di pandang serong?...ye...kadang-kadang aku bpikiran bgitu juga...aku pun pelik...
Mengenai hak asasi plak...kenapa remaja berpakaian ala-ala punk,skin,emo,hip hop,indie atau remaja-remaja yang berpeleseran di tepi jalan di pandang hina?...mereka manusia...ini pembangunan...dunia dah di bawa arus baru...takkan kita masih nak di takuk lama...dalam hati kau ingin kan sesuatu yang baru...nah ini lah baru...kalau ingin segalanya maju...semua akan maju...itu pendapat aku....
Cuba kau berimaginasi di tengah-tengah hutan concrete terdapat mahluk-mahluk yang berpakaian sarong,berbaju melayu...ha...itulah malaya...tapi pernah ke kau nampak skarang?...lagipun orang-orang tua ni pandai berkata...budak melayu skarang dah jauh sesat...tapi mereka?...hendak ke mereka berbasikal dan bersarung bersongkok untuk berjalan membeli belah?...
Mau ke mereka?...tak kan?...Sbb mereka juga ingin berfashion...Ye....begitu juga remaja-remaja itu...biarkan mereka berfashion...ini dunia mereka...zaman mereka...asal mereka tau kesudahan...asal mereka mengatur perjalan...kena perlu di tapis?...takut sesat?...takut alpa?...abis pelajar-pelajar kita diluar sana...lagi di pengaruhi mentaliti-mentaliti barat...Orang-orang tua lagi suka anak belajar di luar negeri...habis di kecoh satu kampung...ada pulak dorang terpikir pasal adat dan buday?...mungkin lagi teruk dari di malaysia...ntuh...aku malas nak pikir panjang...bagi aku...HIDUP INI PERIBADI..MENGHARUNGI SENDIRI...TANGIS SENDIRI...KETAWA SENDIRI...

No comments: