Wednesday, January 21, 2009

SELAMAT TINGGAL.....

Dia pergi....mak memanggil...aku dah agak apa yang terjadi...tu la nenek ku pesan...jangan gembira nanti pasti kecewa...ye aku kecewa...dia pergi...selepas habis perasaan aku terhadap cinta lama ia pun pergi...ia peninggalan...aku minta maaf aku tau kau nak pergi...tapi kesempitan duit...aku tak bekerja...sumpah kalau aku bekerja kita akan ke klinik...aku ingat lagi...cinta lama minta kau dari aku...bkeras aku....menjaga kau dari kecik...kau dah besar aku rasa kau dah semadi dalam dunia aku...aku ingat bila kau di lepas keluar...aku perhati dari kamar biliku...mesra kau di saat akhir melihat dunia...saat kau hilang aku seperti orang hilang anak...saat kau kecil terketar dikurung...aku tangis...saat aku membeli rantai kau...saat ku balik kau mendapatkan aku...aku tau kau manja...dan kadang-kadang btukar ganas...aku pelik lihat kau berada di atas katil ku...tidur seharian...aku belai lembut kepala mu...aku berkata kepada emak...yang aku akan bawa kau ke klinik selepas ku dapat kerja...selepas melihat kau berapa kali termuntah...aku membesihkan...aku dapat merasakan sesuatu...aku dapat memastikan yang kau akan pergi...emak mngurung...tak ingin kau memenuhi ruang dengan muntah-muntah mu...aku kurang senang dengan pekara itu...aku tau mungkin emak takut kotor tempat sembahyangnya...tapi aku tau kau sakit...semalam kau keluar dari kurungan...dengan tabah kau berjalan...mungkin seperti merangkak...lagi aku risau...aku biarkan...aku biarkan perasaan aku jauh...takut nanti di anggap menyumpah...aku mengusap kepala mu...aku memangil kau tak menyahut...sempat kau mempalit muka ke arah ku dalam keadaan tak larat itu....sungguh aku terkilan untuk melihat kau menjadi besar seperti apa yang aku impikan...hilang ceria di alam rumah ini...hilang sesuatu yang aku sayangi....
SUMPAH AKU RINDU GURAU MU....SUMPAH AKU SAYANG KAU....

No comments: